Kvinnokraft i praktiken

14 maj 2014

Nu händer det saker, med feministiska förtecken, inom marknadsbranschen i Sundsvall. Det är de två bolagen NoBullsh!t reklam, illustration och event AB och Swedish Connection AB som nu inleder ett nära samarbete.

Tanken är att öka den gemensamma kompetensen och kraften när det gäller reklam, design och system- och webbutveckling. Helt enkelt ta ett både bredare och djupare grepp. Förhoppningen är att de ska attrahera flera nya kunder.

”Vi vet att många söker precis det vi nu erbjuder, säger Susanne Byström som är konsultchef på Swedish Connection. ”I stället för att behöva gå till flera olika leverantörer så är vi en kontakt som kan hantera större uppdrag.”

Laila Bergström, som är projektledare NoBullsh!t reklam, säger att framtiden tillhör de företag som snabbt kan anpassa sig till nya förutsättningar.

”Utan tvekan är det så. Vi lever i en tid där det nya och oväntade händer i realtid och det går inte att göra ’som vi alltid har gjort’ längre. Samtidigt är det precis det som är extra kul och utmanande. Vi ser verkligen fram mot att komma in i den digitala designvärlden på allvar och få tillföra mjuka värden.”

Susanne Byström understryker att just helhetsgreppet är viktigt.

”Vi kan och vet vad som krävs för att effektivt producera exempelvis digitala plattformar. Men vi ser att det finns en enorm potential i att hjälpa våra kunder att förmedla rätt känsla och få fram lockande budskap.”

För mer information:

Swedish Connection AB
Susanne Byström
070-535 75 22
susanne.bystrom@connection.se

NoBullsh!t reklam, illustration och event AB
Laila Bergström
070-302 58 74
laila@nobullshitreklam.se